2008-12-22

Send me on my way.


Det har varit en stressig & händelserik dag i mitt annars så händelsefattiga liv.

Dagen började kl. 05.20 då jag gick upp för att göra mig iordning & sen gå till hemvården där jag går bredvid personalen för att lära mig. Jag började kl. 07.00, men inte förrän 40 minuter senare var vi ute för att hjälpa gamlingarna. Detta för att flera ur personalen var sjuka vilket orsakade ett smärre kaos. Folk sprang hit & dit, ringde som galningar & använde upp alla pennor för att skriva upp massa nya saker på sina planeringar för dagen. Kl. 15.30 var dagen över & då var jag ganska trött med tanke på att jag fortfarande är förkyld & skit & vi åkt kors & tvärs över hela stan.

Direkt när jag slutade begav jag mig till M & sen körde vi till Nova för att handla våra sista julklappar. Egentligen tycker jag att alla som handlar sina julklappar de sista dagarana före julafton är idioter, men det kan jag ju inte påstå nu eftersom jag i princip gjorde det själv. Enda gången jag tycker det är OK, är om man inte vet vad man ska köpa & därför funderar till sista stund. Annars tycker jag bara det känns dumt & opersonligt att handla något precis innnan det är försent.

Några timmar senare var vi klara & då jag kom hem satte jag mig ner direkt för att äta middag, jag hade nämligen inte ätit på åtta timmar & det funkar inte för min kropp.
Två timmar hann jag vara hemma innan jag sen gick & hälsade på R på jobbet & där stannade jag ett bra tag.

Jag känner att det här blev totalt ointressant att läsa, men jag kände för att berätta om min dag. Så det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar