2008-12-16

Over 'fore it started.


Precis som alla andra, måste även jag måste skriva om det. Stora saker händer ju i lilla skåne!

Jag vaknade plötsligt av att min säng skakade. Hyllorna på väggen skakade. Hela huset skakade.
Eftersom jag inte vågade titta kunde jag bara känna & höra det. Mycket tydligt.
Då jag var alldeles yrvaken tänkte jag inte som klarast & tyckte därför att den mest logiska förklaringen var att det stod ett monster på taket & skakade om allt. Eller att ett ufo landat i närheten. Jordbävningar förekommer ju definitivt inte i Sverige tänkte jag, så det var helt uteslutet. Det enda jag har hört talas om är att man kan känna efterdyningar av jordbävningar som sker långt härifrån, men inte så kraftigt som detta kändes.

Antagligen är detta skalv inte ens något man reagerar över i länder där sånt här brukar förekomma, men nu bor vi i Sverige. Det är unikt. De flesta har inte varit med om det tidigare & det kommer förmodligen bli ett hett samtalsämne idag. Lite spännande var det ju allt.

Det tyckte iaf jag att det var, så därför har jag redan tittat på några klipp, kollat igenom text-tv samt läst allt på nätet. Numera är det ett uttjatat ämne.

2 kommentarer:

  1. Ja, roligare om vi varit med danmark än resten av sverige i alla fall.

    Ja, arbetslöshet suger, om man är det en längre tid. Men jag har precis kommit hem från en resa och är igång och söker jobb så värdelös känner jag mig inte :). Känner mig mer privilegad som får njuta av juletid helt ledig och kravlös! Fast jag pallar inte vara arbetslös nästa år. Det har jag inte råd med.

    SvaraRadera