2008-12-29

Never said I was an angel.


Egentligen skulle jag kunna skriva ett superlångt inlägg nu, men jag tror jag hinner tröttna & bli för arg innan dess. Det jag vill ta upp är hur som helst människan, den farligaste varelesen på jorden. Den mest idiotiska också för den delen! Ja, jag är en aning irriterad.
Folk är ju rent dumma i huvudet. Varenda dag man läser tidningen, kollar på tv:n eller är ute i samhället påminns man om hur sjuka folk är. Krig, mord, tortyr, misshandel, rån, våldtäkter, mobbning, djurplågeri & en massa annat. Var är respekten? VAR ÄR DEN?

Hur kan man ta en annan människas liv? Hur kan man göra så allt försvinner för denna person på bara några minuter utan att den ville det? Hur kan man sparka någon i huvudet? Hur kan man fortsätta slå & slå tills personen ligger medvetslös framför en? Hur kan man förstöra en människa inombords med en massa elaka & sårande ord varje dag? Hur kan man sjunka så lågt att man trycker ned en annan person? Och inte bara hur, utan varför?

Jag har läst en massa saker som jag inte kan förstå. Jag förstår inte. Förstår ni?
Förstår ni hur man kan köra på en människa i hög fart & sen fortsätta köra utan att stanna & se hur det gick? Förstår ni hur nästan 20 killar kan misshandla en ensam & helt försvarslös tjej? Förstår ni hur man kan hälla bensin & tända eld på en fastbunden hund som inte kan göra något? Förstår ni? Varför gör man så? Varför?

Det finns för mycket förakt & hat i världen & för lite respekt & kärlek. Man ska inte skada en annan människa eller ett djur. Varken fysiskt eller psykiskt.
Det säger sig själv trodde jag. Men likväl händer det hela tiden. Ibland utan "bra" anledning. Givetvis finns det aldrig någon bra anledning, men att skjuta någon bara för att han pratar för högt på bion eller att kalla någon skällsord & ge hot om att slakta henne pga. några upplagda bilder på sig själv på nätet är ju sjukt.

Blev ganska långt ändå va? Ändå är jag inte klar. Jag återkommer med mer, var så säkra.


3 kommentarer:

  1. Du har helt rätt för dig. Håller med till hundra!

    SvaraRadera
  2. Hejsan, vad ska du göra idag? Komentera gärna min blogg!

    SvaraRadera
  3. Det här jag jag tänkt på så många gånger och aldrig har jag kommit på ett bra svar. Jag håller med dej, människor är sjuka i huvudet ibland! /Paula

    SvaraRadera